Четверта обласна школа для обдарованої молоді
З 03 до 14 червня 2019 проходила Четверта літня школа для обдарованої молоді Запорізького краю. Протягом двох тижнів на базі Хортицької національної академії молоді інтелектуали поглиблювали знання щодо науково-дослідницької діяльності з різних напрямів: математики і фізики, хімії та біології, історії й географії, а також мовознавства.
Навчальна програма школи передбачала інтерактивні лекції й практикуми як із загальних, так і профільних питань організації наукових досліджень, які проводили відомі науковці, професори та доценти ЗНУ, ЗДМУ й КПУ: Ковпак В.А., Глазунов В.В., Торкут Н.М., Мінаєв Ю.П., Білівненко С. М., Кривко І. М., Тяпкіна Н.І., Бойка А.А. та інші.
Координаторами роботи Літньої школи були навчальні заклади обласного підпорядкування: КЗ «Центр туризму» ЗОР, КЗ «Центр науково-технічної творчості учнівської молоді «Грані», КЗ «Запорізька спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Січовий колегіум», КЗ «Запорізький обласний Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» ЗОР, КЗ «Запорізький обласний центр художньо-естетичного виховання учнівської молоді» ЗОР, які запропонували талановитим школярам області найрізноманітніші майстер-класи, що сприяли розвитку креативності, витривалості, нестандартного мислення, винахідливості та театрального мистецтва. Найнесподіванішим став майстер-клас від Хортицької національної академії зі створення соціальних короткометражних фільмів та операторського мистецтва. За короткий час юні науковці з перших спроб зробили власний відео продукт «Кохання у Літній школі».
Незабутні враження у обдарованих учнів залишилися від екскурсій Запорізьким краєм (музеями міста Запоріжжя, островом Хортиця й об’єктом агротуризму в с. Петрополь) та музеями міста Дніпра.
Традиційно учасникам Літньої школи було запропоновано розробити колективні дослідницькі проекти, знайти однодумців, залучити максимально доступні ресурси й успішно реалізувати їх. Учні обов’язково мали врахувати у своїй роботі такі аспекти: актуальність проекту, обґрунтування мети, терміни реалізації, практичну та соціальну значимість тощо.
Школярі з інтересом взялися за виконання поставлених завдань і об’єдналися у 15 науково-дослідницьких груп. Протягом 10 днів юні науковці провели значну пошукову роботу, що дало можливість краще познайомитися, здружитися з іншими талановитими учасниками Літньої школи з різних профілів, плідно поспілкуватися і відпрацювати навички проектно-дослідницької діяльності.
За оцінками журі та балами глядацьких симпатій (від самих учасників конкурсу) було визначено 9 кращих дослідницьких проектів:
• 1 місце:
- проект «Вплив моди на соціалізацію підлітків» (автори проекту: Зирянови Антоніна та Михайло, учні Запорізької гімназії № 11),
- проект «Штучний інтелект – антиутопія чи неминуче майбутнє?» (лідер проекту - Зарубін Владислав, учень Енергодарського НВК № 1);
• 2 місце:
- дослідження «Зв'язок між вмінням грати в шахи та математичними здібностями учнів» (автори проекту: Педорич Станіслав та Семак Артем, учні Запорізького ліцею № 34),
- проект «Дотримання правил наголосу слухачами Літньої школи – 2019» (лідер проекту – Черненко Діана, учениця Кам’янсько-Дніпровської районної гімназії «Скіфія»);
• 3 місце:
- проект «Успішних людей не існує? » (лідер проекту - Сарабєєва Єлизавета, учениця Запорізької гімназії № 28),
- дослідження «Популярність художньої літератури серед учасників Літньої школи МАН – 2019» (лідер проекту – Оліфер Владислав, учень Мелітопольської ЗОШ № 7),
- творчий проект «Нова емблема Літньої школи для обдарованих дітей» (лідер проекту – Акімочкіна Юлія, учениця Запорізького НВК № 67),
- проект «Агресія як домінанта поведінки сучасного підлітка» (лідер проекту- Лозенко Дар’я, учениця Запорізького багатопрофільного ліцею № 99),
- проект «Найпопулярніші фобії підлітків (на прикладі учасників Літньої школи МАН – 2019)» (лідер проекту – Пан Анастасія, учениця Бердянської ЗОШ №11).
Лідери та учасники проектів – переможців були відзначені грамотами Департаменту освіти і науки Запорізької облдержадміністрації, а всі 80 школярів отримали сертифікат учасника четвертої обласної літньої школи для обдарованої учнівської молоді.
Загалом, перебування в літній школі стало для талановитих учнів дуже корисним у дослідницькому, пізнавальному і в комунікативному аспектах. У своїх анкетах і книгах відгуків про цю школу її учасники відмітили «що час, проведених у Літній школі, став для них незабутнім і вони бажають у наступному році поринути у таку атмосферу ще раз».
|