Інформація
про IV Обласну скаутську експедицію-практикум «Гілея–2012»
З 11-ого до 14-ого вересня 2012 року Обласним центром туризму та краєзнавства учнівської молоді, разом з обласною дитячою скаутською організацією «Скаути Запорожжя» на туристичній базі «Лиса гора» Василівского району була проведена IV Обласна скаутська експедиція-практикум «Гілея–2012»
Головною метою експедиції-практикуму є поширення скаутського руху у Запорізькій області на засадах патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій та національних цінностей Українського народу.
У IV Обласній скаутській експедиції-практикумі «Гілея–2012» взяли участь 11 команд із навчальних закладів області: КЗ «ЗОЦТКУМ» ЗОР, м. Василівка, м. Запоріжжя, м. Енергодар, м. Мелітополь, Вільнянського району, Новомиколаївського району, Пологівського району та членів дитячо-громадських організацій, зацікавлених в участі у скаутському русі, а це 127 юних скаутів, краєзнавців та туристів.
«Гілея» проводилася у цікавій ігровій формі. Почалась експедиція-практикум з урочистого шикування, яке супроводжувалось оголошенням організаційних моментів, налаштуванням учасників, підняттям державного прапору та прапорів організацій, які брали участь в
Протягом експедиції-практикуму діти вивчали теми, необхідні скауту, краєзнавцю і туристу у його подальшій діяльності, у формі активітетів, які були закріпленні у грі. З дітьми були проведені такі активітети:
- «Скаутські традиції»;
- «Їстівні рослини»;
- «Отруйні рослини»;
- «Медична аптечка»;
- «Психологія техніки виживання»;
- «Навички мисливства»;
- «Питна вода у подорожі»;
- «Корисні вузли»;
- «Виготовлення знарядь праці»;
- «Великий Луг: історія та сучасність».
З дітьми проводилися виховні заходи, спрямовані на формування патріотизму та громадської свідомості, любові до батьків і поваги до старших. Наприклад: духовні години, тематичні вечори з піснями та театралізованими постановками тощо. Духовні години проводяться в формі відкритого діалогу з дітьми. Основою духовних годин були теми любові до батьків та батьківщини. Для тематичних вечорів дітям давалося творчі завдання які переростали у театралізовані вистави.
Ключовою на практикумі була велика рольова гра, яка мала на меті закріпити знання та розвинути навички, отримані під час активітетів і виховних заходів. Гра складалася з 16 етапів із різноманітними завданнями, які несли розвиваючу мету за різними напрямками. Крім великої рольової гри з дітьми проводилися розважальні конкурси та ігри командного та індивідуального характеру. Ці заходи підвищили настрій та сприяли знайомству учасників між собою, що будувало дружню атмосферу під час проведення експедиції-практикуму.
Чому саме ігрову форму обрано для проведення практикуму? Гра – вид діяльності в умовних ситуаціях, що відтворюють ті або інші області дійсності. Якщо у праці найважливішим є кінцевий продукт, результат, заради якого витрачається фізична і нервово-психічна енергія людини, то в грі основним є процес. У грі гравець виконує реальні дії, пов'язані з вирішенням конкретних, творчих завдань. Для дітей ігровий процес – важливий чинник пізнання навколишнього світу, освоєння рольових функцій, психічного розвитку особи, її соціалізації і підготовки до майбутнього.
Скаутинг, за визначенням Баден-Пауела – це велика гра. Вона допомагає визначити рівні інтелектуальних здібностей, уміння аналізувати, міркувати, комбінувати, програвати.
Фінальним заходом практикуму була «Свічка». Це захід, який проводився у вечірній період біля вогнища зі свічками. У великому колі, передаючи з рук в руки палаючу свічку, діти ділилися своїми враженнями. Одні отримали нові знання, інші – нових друзів, а хтось – просто позитивні емоції.
У процесі практикуму були посвячені у скаути дев’ять дітей з м. Енергодар, Новомиколаївського району та м. Запоріжжя.
Кінцевою крапкою експедиції-практикуму стало святкове шикування з відзнаками для переможців та приємними призами.
Ще однією з головних особливостей цього практикуму є те, що він проводиться не тільки для дітей, а й для керівників з метою підвищення їх кваліфікації.
Досвід трьох років проведення скаутського практикуму показав, що він є дієвою формою виховання туристів, краєзнавців, юних скаутів і підвищення кваліфікації педагогів, які з ними працюють.
методист КЗ "ЗОЦТКУМ" ЗОР
Ніколаєв О.С.
|