16.03.2021 відбулося засідання творчої групи педагогів Центру з реалізації педагогічного проєкту «Модель вихованця (випускника) закладу позашкільної освіти туристсько-краєзнавчого напряму на основі компетентнісного підходу» (кер. проєкту Шелегеда В.І.)
У засіданні взяли участь 8 досвідчених педагогів Центру, які мають звання «керівник гуртка- методист».
Головні концептуальні підходи роботи творчої групи:
1) Щоб досягти кінцевого результату освітнього процесу, необхідно вже на його початку, тобто на рівні гуртків початкового рівня, чітко уявляти, якими компетентностями буде володіти майбутній випускник закладу позашкільної освіти. Тому доречним є моделювання образу випускника не лише на останньому етапі навчання й розвитку, а в кожній ланці, на кожному окремому етапі позашкільного життя.
2) Освітній процес Центру, незалежно від профілю, має будуватися з урахуванням вікових психічно-фізіологічних особливостей дитини, які повинні бути відображені у Моделі вихованця кожного рівня навчання.
3) Заклад, крім профільних предметних відмінностей, має мати цінності, правила, традиції, принципи роботи тощо, загальні для всіх учасників педагогічного процесу, що має бути відображене у Моделі вихованця (випускника).
4) Освітній процес у закладі позашкільної освіти має бути спрямованим на формування дитини здорової, позитивної, творчої, успішної, щасливої, патріотичної. І така спрямованість повинна бути у кожному гуртку закладу, і відображена у Моделі вихованця.
На засіданні розглядалися наступні питання:
1) Особливості і ключові відмінності шкільної і позашкільної педагогіки у меті, предметі, змісті і результатах навчання і, відповідно, у МОДЕЛІ випускника (загальне обговорення).
2) Ключові психо-фізіологічні особливості дітей різного віку – членів гуртків початкового, основного і вищого рівнів навчання, та педагогічні технології, методи і форми роботи, які відповідають віковим особливостям вихованців (доповідач Рогатіна Я.О., практичний психолог КЗ «Центр туризму» ЗОР»).
3) Концептуальна модель вихованця (випускника) закладу позашкільної освіти туристсько-краєзнавчого напряму на основі компетентнісного підходу з урахуванням кожної ланки позашкільного життя: початковий, основний і вищий рівні (доповідач Шелегеда В.І., заст. дир. з НМР КЗ «Центр туризму» ЗОР).
Вирішили:
1) Концептуальну модель вихованця (випускника) закладу позашкільної освіти туристсько-краєзнавчого напряму (автор Шелегеда В.І.) взяти за основу.
2) Проаналізувати відповідність (або не відповідність) запропонованої концептуальної моделі випускника Центру моделям випускників кожного члена групи з урахуванням компетентнісного підходу і вікових особливостей вихованців.
3) Побудувати три МОДЕЛІ життєвих результатів навчання особистості (компетентностей) у гуртках різного рівня відповідно до загальної концептуальної моделі, а також відповідно профільного напрямку роботи кожного педагога – члена групи.
Наступне засідання творчої групи буде проведене у квітні 2021 року. |